Stockholm

Kategori: ALLMÄNT

Idag var det dags, idag bar det av. Tog mitt pick och pack och (med hjälp av min käre far, tack än en gång för hjälpen!) flyttade till Stockholm. För hur länge? Det vet ingen, time will tell. Trivs jag så stannar jag väl, trivs jag inte så flyttar jag hem. Eller så testar jag något annat. Svårare än så är det inte. Jag kände iallafall att det var dags att testa något nytt och eftersom bästa Emelie också gör det + att vi redan har Julia här nere, så känns allting såklart betydligt enklare.

Men jobbigt som fan är det förstås också, att "lämna" sina nära och kära hemma. Jag som är så förbannat hemmakär, för att inte tala om mammakär! Är van att träffa henne några gånger i veckan. Men det är väl dags att klippa navelsträngen nu helt enkelt ;-)

Julia bor som sagt här sen tidigare och nu när hon ska flytta till en mindre lägenhet så får jag och Emelie ta över hennes nuvarande. För tillfället (i ca 2-3 veckor till) bor vi alltså 3 tjejer i en stor etta. Det är totalt kaos, det ligger kläder, skor, smink och väskor överallt. Därför tänkte jag, som sist kom in i bilden, styra upp en storstädning imorgon. Dom andra har inget val för såhär kan vi (jag) fan inte ha det.

Är faktiskt ganska sjukt att jag gör det här. Trodde nog inte många att jag skulle göra, det trodde jag inte ens om mig själv. Jag som oroar mig för minsta lilla sak här i världen. Nu ska jag inte ta ut något i förskott, kan lika gärna bli så att jag flyttar hem igen men då har jag ju iallafall testat. Som alla säger, det är bara en timmas flyg hem, det är inte direkt så jag flyttat på andra sidan atlanten och aldrig ska komma hem igen. Nästa gång är liksom bara om en månad, då vi åker hem för att gå på stadsfesten.

Nä hörrni, det här blir bra. Jag kommer att växa som person av att göra något sånt här. Kan inte stanna i lilla Skellefteå utan att ha provat på något annat bara för att jag är så rädd för allt. Nu är jag värd en klapp på axeln!


Kommentarer

  • T säger:

    klapp klapp kommer sakna dig!

    2012-05-28 | 12:51:31
  • Mamma säger:

    Älskade unge. Det kommer att gå bra det här. Vi får väl träffas när jag är nere och jobbar.

    Lycka till med intervjun. Älskar dig.

    Puss Mamma.

    2012-05-29 | 12:33:50

Kommentera inlägget här: