NORGE?

Kategori: ALLMÄNT

Sist jag bloggade så var jag smått chockad över att sommaren gått så fort och att det var juli månad. Nu är det helt plötsligt SEPTEMBER och tiden har aldrig gått snabbare. Nu har jag påriktigt tänkt börja om på ruta ett. Som ni kanske förstod så blev Stockholm lite av en flopp för min del. Där och då var det ingenting för mig, jag var inte "i fas" för att bo där och ville bara hem. Tänkte inte gå in på det mer än så.
 
Nu är vi återigen där då fler och fler vänner flyr hemstaden för jobb eller plugg och vi är inte många som är kvar i Skellefteå nu. Men om allt går enligt planerna så kommer jag bli en av dom och flytta till ett härligt gäng tjejer i Trondheim. Ska först och främst ta ett slutgiltigt beslut och sen är det en del grejer som ska fixas innan det bär av. Har alltid varit sugen på att "testa" Norge och sist när några vänner åkte dit så var jag rätt bunden till min dåvarande pojkvän men nu har jag ingenting som kan hindra mig så jag känner väl mest "varför inte?". Förutom att jag är så fruktansvärt hemmakär som jag snackat om tidigare men det måste jag lyckas övervinna!!!! Även om jag älskar min hemstad och känner mig trygg här så vill jag göra något annat. Fina lilla Skellefteå och tryggheten finns kvar. Nu vill jag testa mina vingar och prova på något nytt. Och varför jag kommer fixa Norge om jag inte fixade Stockholm? Det finns massor med anledningar, men främst så har jag nog mer motivation nu än vad jag hade då. Och jag står kvar vid att "om det inte funkar så är det ju bara att åka hem igen, men det kan vara värt ett försök!" för det kan ju faktiskt bli det bästa jag har gjort. Har ett härligt gäng med tjejer nere i Trondheim som peppar mig för fullt för att jag ska komma ner och det känns för tillfället hur bra som helst. LET'S DO THIS!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: